Uczniowie klasy sportowej w w Murzasichle
25.01.2011

W dniach 7-14.01.2011 dwudziesto-osobowa grupa uczniów klasy sportowej z Gimnazjum nr 1 w Płońsku wraz z opiekunami – Zbigniewem Wiśniewskim, Jackiem Długoszowskim i Tomaszem Fonderskim przebywała na Białej Szkole w Murzasichle.

Atrakcyjny program sprawił, że nie było czasu na nudę.

Pierwszego dnia po pysznym obiedzie i ulokowaniu się w pokojach wypożyczyliśmy dla wszystkich narty. Wieczorem po kolacji Pan Tomasz Fonderski – zapoznał nas z zasadami bezpieczeństwa na stoku narciarskim oraz przeszliśmy teoretyczne szkolenie z zakresu nauki jazdy na nartach.

Cały następny dzień spędziliśmy na stoku pobierając, lekcje narciarstwa.

W niedzielę z samego rana wyruszyliśmy na wycieczkę nad Morskie Oko. Dziewięciokilometrową trasę do Morskiego Oka pokonaliśmy marszobiegiem podziwiając polskie Tatry i piękne widoki.  Po  posiłku w schronisku wyruszyliśmy w drogę powrotną – oczywiście biegiem.

Poniedziałek również zapowiadał się atrakcyjnie. Po porannej sesji na nartach pojechaliśmy do Bukowiny Tatrzańskiej, gdzie w basenach termalnych poddaliśmy swoje ciała odnowie biologicznej w postaci masaży wodnych i kąpieli na świeżym powietrzu. To nie koniec atrakcji tego dnia. Wieczorem razem z grupą ze Szkoły Podstawowej nr 3 bawiliśmy się na dyskotece.

Wtorek to kolejny dzień nauki i doskonalenia jazdy na nartach, a wieczorem kulig i ognisko z pieczeniem kiełbasek oraz pyszna kolacja na powietrzu, przygotowana przez naszą gaździnę.

Następnego dnia wyjechaliśmy na wycieczkę do Zakopanego, gdzie czekało nas mnóstwo atrakcji. Wjazd kolejką linowa na Kasprowy Wierch był niesamowitym przeżyciem, a wejście pod stację meteorologiczną sprawiło nam troszkę kłopotów. Podczas wycieczki do Zakopanego nie mogliśmy ominąć skoczni narciarskiej. Kiedy weszliśmy na trybuny okazało się, że trenują skoczkowie z kadry Polski min. Kamil Stoch i Marcin Bachleda. Potem obowiązkowy spacer po Krupówkach i zakup upominków.

Czwartek to ostatni dzień przed wyjazdem. Zorganizowaliśmy zawody narciarskie, aby sprawdzić swoje umiejętności jazdy na nartach. Wśród dziewcząt zwyciężyła Natalia Kownacka, a wśród chłopców Michał Zieliński.

Wieczorem czekała nas kolejna atrakcja - spotkanie z góralem. Podczas dwugodzinnego spotkania usłyszeliśmy wiele ciekawych informacji na temat historii Podhala, zwyczajów i obyczajów góralskich.

Piątek rano wyruszyliśmy w drogę powrotną do domu. Po drodze zatrzymaliśmy się w Krakowie, gdzie zwiedziliśmy Wawel, Kościół Mariacki, Sukiennice oraz oddaliśmy hołd tragicznie zmarłym Marii i Lechowi Kaczyńskim. Późnym wieczorem dotarliśmy do Płońska, gdzie czekali na nas stęsknieni rodzice.

Na pewno nie było to ostatnie nasze spotkanie z górami. W przyszłym roku także wybieramy się do Murzasichle.

Zapraszamy szóstoklasistów do nowo tworzonej klasy sportowej – razem pojedziemy za rok w góry!!!!!!!!!!!!!!!!!

Już nie możemy doczekać się Zielonej Szkoły w czerwcu, gdzie będziemy uczyć się pływać na desce z żaglem.