Burmistrz Miasta Płońsk informuje, że podjęta została Uchwała Nr XVI/107/2015 Rady Miejskiej w Płońsku z dnia 29 października 2015 roku w sprawie uchwalenia „Regulaminu udzielania dotacji celowej na dofinansowanie inwestycji z zakresu ochrony środowiska, związanych z usuwaniem i unieszkodliwianiem wyrobów zawierających azbest” z terenu nieruchomości położonych w granicach miasta Płońsk.
Dotacja może być udzielona:
a) osobom fizycznym;
b) wspólnotom mieszkaniowym;
c) osobom prawnym;
d) przedsiębiorcom;
z przeznaczeniem na: demontaż, transport i unieszkodliwienie pokryć dachowych zawierających azbest z obiektów budowlanych znajdujących się na terenie miasta Płońsk jak również składowanych na nieruchomościach wcześniej zdemontowanych pokryć dachowych.
Warunki udzielania dotacji celowej:
1. Koszt usunięcia 1 m2 wyrobu zawierającego azbest, do którego może być udzielona dotacja celowa, nie może przekroczyć 30,00 zł brutto.
2. Maksymalna kwota dofinansowania przez Gminę Miasto Płońsk wynosić będzie 2 000,00 zł.
Dofinansowanie nie obejmuje:
1. kosztów związanych z zakupem i montażem nowych pokryć dachowych,
2. wykonania dokumentacji technicznej,
3. kosztów za demontaż, wywóz i przekazanie elementów pokryć dachowych zawierających azbest poniesionych przez wnioskodawcę przed zawarciem umowy o udzielenie dotacji.
Wnioski o udzielenie dotacji celowej należy składać w Urzędzie Miejskim w Płońsku (ul. Płocka 39 – wejście od 1-go Maja, 09-100 Płońsk).
Do wniosku o udzielenie dotacji celowej należy dołączyć:
1. kopię dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do nieruchomości, na której znajdują się wyroby zawierające azbest, tj. prawo własności lub prawo użytkowania wieczystego, a w przypadku, gdy ww. tytuł prawny do nieruchomości przysługuje kilku osobom – ich pisemną zgodę,
2. kopię złożonej w danym roku budżetowym informacji o wyrobach zawierających azbest zgodnie z załącznikiem nr 3 do Rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 13 grudnia 2010 r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania wyrobów zawierających azbest oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których były lub są wykorzystywane wyroby zawierające azbest (Dz. U. z 2011 r. Nr 8 poz. 31),
3. kopię zgłoszenia właściwemu organowi administracji prac polegających na usunięciu wyrobów zawierających azbest.
Rozpatrywanie wniosków o dofinansowanie będzie następowało według kolejności wpływu do Urzędu Miejskiego w Płońsku - do wyczerpania środków finansowych przeznaczonych na ten cel w danym roku budżetowym.
Wnioski nierozpatrzone w danym roku budżetowym z uwagi na wyczerpanie środków finansowych przeznaczonych na ten cel, będą rozpatrywane w pierwszej kolejności w następnym roku budżetowym, w zależności od posiadanych środków.
Podstawą udzielenia dotacji celowej jest umowa, zawarta pomiędzy wnioskodawcą a Gminą Miasto Płońsk.
Szczegółowe informacje dotyczące dotacji udzielane są w siedzibie Urzędu Miejskiego w Płońsku – Referat Odpadów, Ochrony Środowiska i Gospodarki Komunalnej, w godz. pn. 800 – 1800, wt. – pt. 800-1600 pokój nr 212.